Ga terug
Nieuws
- Nieuws - De impact en ontwikkeling van de polypropyleen-schaarste De invloed van torenhoge vrachttarieven en vertragingen op de verpakkingsindustrie Jute: de uitdagingen van een 100% natuurlijke grondstof Productupdates: netzakken, papieren zakken en geventileerde big bags Investeren in onze partners Hoogwaardig magazijn en bedrukkingsfaciliteiten op nieuw hoofdkantoor LC Packaging documenten en rapporten 2021 LC Nederland behoudt FSC®-certificaat We breiden onze productiecapaciteit uit Nu online! Sustainability Update 2021 (Inclusief GRI) Nieuwe locatie voor hergebruiks- en recyclingservice WorldBag De duurzame toekomst van onze FIBC's: trends en ontwikkelingen Europa's grootste muurschildering op productiefaciliteit Pacapime LC Packaging publiceert UN Global Compact Advanced Communication on Progress Report 2021 Duurzame partnerschappen: duurzaam afvalbeheer met rPP Big Bags LC Shankar bouwt nieuwe productiefaciliteit om groei te facilitieren LC Packaging presenteert Jaarverslag 2020 LC Packaging commiteert zich aan Women’s Empowerment Principles Green Heart-Campagne haalt € 2.350, - op voor sociale projecten LC Packaging neemt deel aan CEO-paneldiscussie tijdens EcoVadis Sustain 2021 Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen
We breiden onze productiecapaciteit uit

Expanding our own production capacity.png

We breiden onze productiecapaciteit uit

Naast ons solide netwerk van vertrouwde productiepartners, heeft LC Packaging meerdere productiefaciliteiten in Bangladesh en Zuid-Afrika. Om aan de continue groeiende vraag naar kwalitatief hoogwaardige grote zakken/tassen te voldoen, breiden beide faciliteiten hun capaciteit uit.

Dutch-Bangla Pack Ltd. bouwt derde uitbreiding

In Bangladesh bouwt onze SA 8000-gecertificeerde productiefaciliteit Dutch-Bangla Pack Ltd. (DBPL) zijn derde fabriek op het reeds bestaande fabrieksterrein. De aandeelhouders van DPBL hebben het volste vertrouwen in de groeimogelijkheden van de markt op de lange termijn en worden gemotiveerd door de inzet van de medewerkers en de steun van LC Packaging.

De uitbreiding maakt de productie van 800.000 extra FIBC's mogelijk, wat de totale capaciteit van DBPL op 3,2 miljoen big bags per jaar brengt. De nieuwe faciliteit wordt gebouwd bovenop de eerder opgeleverde uitbreiding, DBPL II, en biedt extra ruimte van 4.000 vierkante meter. De uitbreiding zal worden gebruikt voor de opslag van halffabricaten en zal tevens faciliteiten huisvesten voor snijden, printen, naaien en balenpersen. Er wordt tevens een magazijn voor eindproducten gebouwd. De bouw is inmiddels begonnen en de faciliteit kan naar verwachting in oktober 2021 in gebruik worden genomen.

LC Shankar verhuist naar een grotere productiefaciliteit

LC Shankar is begonnen met de bouw van een nieuwe productiefaciliteit en distributiecentrum in Pietermaritzburg, Zuid-Afrika, die naar verwachting in oktober 2021 in gebruik kunnen worden genomen. De behoefte aan meer ruimte en de mogelijk om 'groene' productie uit te breiden zijn een paar van de belangrijkste redenen voor de bouw. De huidige productiefaciliteit wordt buiten gebruik gesteld.

LC Shankar is in de afgelopen vijf jaar enorm gegroeid en heeft meer ruimte nodig voor de uitbreidende productie en de groeiende hoeveelheden grondstoffen en eindproducten. In 2020 produceerde en distribueerde LC Shankar meer dan 600.000 big bags. Met de groeiende vraag naar voedselveilige zakken, is het de bedoeling een faciliteit te bouwen die voedselveilige verpakkingen kan produceren, naast verpakkingen voor de chemie, mijnbouw, hars-, voedsel- en landbouwsectoren die we nu al produceren.

De nieuwe faciliteit biedt voldoende ruimte om te groeien en de uitbreidende productieprocessen en opslag van grondstoffen en eindproducten te huisvesten. De productiefaciliteit biedt werk aan ongeveer 175 medewerkers en maakt onderdeel uit van een lange termijnstrategie. Het is de bedoeling om in de loop van de tijd nog verder uit te breiden om ook extrusie en weven toe te voegen. Naast de fabriek, het distributiecentrum en kantoor, komt er ook een aangelegde tuin en andere initiatieven om de werkomstandigheden van het personeel verder te verbeteren.