Ga terug
Nieuws
- Nieuws - Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen
LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme

SDG Ambition White.png

LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme

In 2021, LC Packaging is joining the United Nations Global Compact (UNGC) SDG Ambition Accelerator Programme called SDG Ambition. This accelerator initiative aims to challenge and support participating companies of the UN Global Compact in setting ambitious corporate targets and accelerating integration of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) into core business management.

In our daily operations, LC Packaging has a direct impact on 4 of the 17 Global Sustainable Development Goals, defined by the United Nations. We are proud to actively contribute to these goals and to be a member of the UN Global Compact and have already introduced innovative initiatives. Sustainability is an ongoing process and with SDG Ambition, LC Packaging aims to further embed the Sustainable Development Goals into our business.

Sustainability Vision 2022

To further improve the wellbeing of people, create a sustainable supply chain, develop sustainable packaging solutions and minimise our impact on the environment, LC Packaging has set itself 14 5-year goals. Please read more in the LC Packaging Sustainability Vision 2022.

Communications on Progress Report

As a proud member of the UNGC, we are transparent about our progress and activities towards a fair and sustainable future all around the world. Therefore, we have submitted our annual Communication on Progress Report (CoP), which has upgraded LC Packaging to an Advanced membership to the UNGC. Read our UNGC CoP Report.