partnerships.PNG

LC Packaging COVID-19 Update

In een tijd waarin de wereld de gevolgen van de snelle verspreiding van COVID-19 (coronavirus) bestrijdt, willen we u graag verder informeren over hoe wij onze leveringen en diensten veiligstellen en welke voorzorgsmaatregelen we hebben genomen en zullen blijven nemen om de gezondheid en welzijn van uw en onze mensen te beschermen.

LC Packaging neemt de situatie uiterst serieus en we volgen alle maatregelen die worden aanbevolen door de autoriteiten in de landen waar we actief zijn.

Hoe gaan we de verspreiding van het virus tegen?

Om de verdere verspreiding van COVID-19 te helpen voorkomen, werken onze mensen waar mogelijk vanuit huis. Met de huidige techniek werkt dit uitstekend. Onze commerciële medewerkers blijven al onze klanten ondersteunen via telefoon, Teams of andere digitale communicatiemiddelen. Alle evenementen en bijeenkomsten zijn geannuleerd, er wordt niet meer gereisd en we richten ons erop ook onze interne en externe vergaderingen digitaal te laten plaatsvinden.

Wat is de invloed op het productieproces?

Omdat we veel van onze producten zelf produceren, hebben wij goed zicht op de volledige supply chain. We staan continue in contact met onze productiefaciliteiten en onze productiepartners en logistieke dienstverleners.

De afgelopen dagen hebben verschillende autoriteiten in Azië verdere maatregelen genomen die de productie beperken. Per land zijn deze richtlijnen verschillend, maar het ziet ernaar uit dat productie locaties in het Verre Oosten voor de komende 2 of 3 weken gesloten moeten blijven. Dit treft voornamelijk onze flexibele kunststof- en jute verpakkingen.

Onze productiefaciliteiten voor flexibele kunststof verpakkingen in Europa draaien op 70% voor FIBCs en vooralsnog op volledige capaciteit voor andere flexibele kunststof verpakkingen. Dit geldt ook voor onze 2 productielocaties voor golfkarton in België en Hongarije. Mocht hier onverhoopt verandering in komen dan laten wij u dat direct weten.

Wat is de invloed op de levering van uw verpakkingen?

De situatie verandert voortdurend. Leveringen kunnen worden beïnvloed als gevolg van lokale of internationale (grens-)beperkingen en verdere voorzorgsmaatregelen om de gezondheid en het welzijn van de mensen te beschermen.

Het is belangrijk dat we onze capaciteit zo efficiënt en zinvol mogelijk blijven inzetten. Dit kan alleen als we in nauw contact blijven met u, onze klant. Samen kunnen we een goede planning maken van de lopende orders om te kijken of en welke voorzorgsmaatregelen we moeten nemen. Zijn er nu al bottlenecks te voorzien? En zo ja, welke alternatieven zijn er beschikbaar? Wij helpen en adviseren u graag. Neem contact op met uw contactpersoon binnen LC Packaging als zich zorgen maakt of vragen heeft.

Ondanks deze zeer moeilijke periode voor iedereen, houden wij een geweldige teamspirit en zijn al onze mensen wereldwijd toegewijd om ook onder deze onzekere omstandigheden 100% achter onze kernwaarden te blijven staan: LC Packaging is en blijft uw: Committed, Reliable & Loyal partner in packaging!

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u vragen heeft.