IMG_2709.jpg

LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland

LC Packaging ondersteunt haar klanten en hun producten sinds kort vanaf haar nieuwe, duurzaam gebouwde hoofdkantoor in Waddinxveen.

Otto Matseweg 9
2742 JW
Waddinxveen

Corporate footprint verkleinen

Het nieuwe, duurzaam gebouwde kantoor biedt meer ruimte, de nieuwste faciliteiten en een meer centrale locatie, direct naast de A12. De verhuizing is de volgende stap voor LC Packaging om haar klanten te blijven voorzien van hoge kwaliteit verpakkingen voor hun waardevolle producten.

In de afgelopen jaren is de organisatie flink uitgebreid. Om meer ruimte te creëren voor de verpakkingsoplossingen, de bedrukkingsfaciliteiten uit te breiden en te moderniseren, logistieke processen te optimaliseren en om zo milieuvriendelijk mogelijk te werken, bleek een nieuwbouw de beste oplossing.

BREEAM Outstanding gecertificeerd

Het bedrijf heeft ervoor gekozen dat het nieuwe hoofdkantoor en magazijn moeten voldoen aan alle esien van BREEAM Outstanding. Dit is hét duurzaamheidskeurmerk voor gebouwen met een minimale milieu impact. Er zijn innovatieve maatregelen genomen om de CO2-uitstoot en het verbruik van energie en water te minimaliseren. Ook zijn er duurzame materialen gebruikt voor de constructie en het interieur van het gebouw, zoals gerecyclede bakstenen en plafondpanelen van gerecycled materiaal. Regenwater wordt opgevangen en gebruikt door nabijgelegen tuinbouwbedrijven zodat er geen onnodig water verspild wordt. Met een optimale luchtventilatie werken medewerkers veilig samen in een kantoor dat klaar is voor de toekomst!

Collage Waddinxveen 3.png

29.000 palletplaatsen beschikbaar

In het magazijn is plek voor de opslag van 29.000 pallets, verdeeld over 5 gescheiden compartimenten. Voor het bedrukken van jute- en polypropyleen zakken is een nieuwe bedrukkingshal ingericht. Daarnaast is er een separate FIBC cleanroom gerealiseerd voor het uitvoeren van kwaliteitscontroles welke voldoet aan de hoogste hygiëne eisen.

Op deze nieuwe locatie kan LC Packaging haar groeiende organisatie op volle toeren voortzetten met behoud van de kwaliteit die het bedrijf sinds 1923 elke dag nastreeft; in de verpakkingen en in de manier waarop medewerkers samen werken met elkaar en de partners