Ga terug
Nieuws
- Nieuws - Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen

sourcing spread.jpg

De COVID-19-pandemie heeft grote uitdagingen gecreëerd op het gebied van inkoopstrategie en supply chain management. Omgaan met snel veranderende omstandigheden in de landen waar onze producten worden gemaakt, is een belangrijk onderdeel van onze dagelijkse activiteiten geworden. Voor onze productiefaciliteiten en die van onze productiepartners heeft de pandemie geleid tot (gedeeltelijke) lockdowns en/of het nemen van passende maatregelen om de veiligheid van productiemedewerkers te waarborgen. Tegelijkertijd hebben zij te maken met grensbeperkingen voor goederen- en personenverkeer en problemen met het openbaar vervoer. Ook als we kijken naar de aanvoer en logistiek van grondstoffen en de verzending van eindproducten zien we enorme uitdagingen. Al met al heeft COVID-19 een grote impact op de gehele supply chain.

Hoewel de effecten van de pandemie moeilijk te voorspellen zijn en daarom grotendeels buiten onze invloedssfeer liggen, bevatten onze inkoopstrategie en supply chain management een aantal aspecten die ons in staat stellen om onze leveringen en diensten op de best mogelijke manier veilig te stellen.

Geografische spreiding van productie

Onze eigen productiefaciliteiten voor FIBC's zijn gevestigd in Bangladesh en Zuid-Afrika en onze productiepartners bevinden zich in verschillende landen in Azië en Europa. Dankzij een goed overzicht van de gehele supply chain kunnen we een evenwichtige spreiding tussen de verschillende productielocaties realiseren. Dit geeft ons flexibiliteit in het toewijzen van productievolumes bij een plotselinge daling van de productiecapaciteit of lockdowns in bepaalde delen van de wereld.

Partnerschappen voor de lange termijn

Betrokken, betrouwbaar en loyaal: deze drie kernwaarden bepalen wie we zijn, hoe we werken en hoe we met onze belanghebbenden omgaan. De gemiddelde duur van onze partnerschappen met onze productiepartners is 25 jaar. Deze langdurige relaties zijn gebaseerd op wederzijds vertrouwen, een voortdurend hoge kwaliteit van producten en onderlinge afhankelijkheid. Naast deze toewijding aan elkaar hebben we ook onze supply chain activiteiten met onze partners kunnen integreren. Door middel van de juiste bedrijfsstructuur en de beste relaties kunnen we de levering van uw producten op de best mogelijke manier veilig stellen.

Veiligheidsvoorraad

Wanneer externe omstandigheden leiden tot schommelingen in doorlooptijden of vertragingen, kan een veiligheidsvoorraad van cruciaal belang zijn om de beschikbaarheid van producten te kunnen garanderen. Om te voorkomen dat onze klanten zonder verpakkingenkomen te zitten of deze tegen een hogere prijs moeten inkopen, kunnen we een speciale veiligheidsvoorraad aanhouden in onze lokale magazijnen.

Nauw contact met de klant

Onder normale omstandigheden is het al van groot belang om toegankelijk en beschikbaar te zijn voor klanten en tijdens deze COVID-19-pandemie is dat nog meer het geval. Omdat de wereldwijde situatie op dit moment voortdurend verandert, houden we onze klanten steeds op de hoogte van veranderingen in de beschikbaarheid van producten, doorlooptijden en beschikbare alternatieven. Zo zijn we altijd dichtbij. Dankzij de juiste online oplossingen kunnen onze collega's thuis werken zonder externe onderbrekingen, met behoud van toegang tot kritieke systemen.

Logistiek

Wanneer een situatie zoals de COVID-19-pandemie leidt tot ernstige verstoringen in de wereldwijde logistieke keten, heeft dit gevolgen voor ons allemaal. Gevolgen zoals sterk stijgende zeevrachttarieven en containertekorten liggen helaas buiten onze macht. We doen echter ons uiterste best om deze situatie te verlichten. Ons gecentraliseerde containerplanningsproces helpt ons om het overzicht te houden en containerladingen worden geoptimaliseerd op onze vertrouwde productielocaties. Alle lokale LC Packaging-kantoren hebben toegang tot de containerplanning en verzendinformatie, waardoor we klanten op de hoogte kunnen houden van de status van hun orders.

Al met al laten alle bovenstaande factoren zien dat we zo goed als mogelijk zijn voorbereid om onze klanten in crisissituaties zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Zo zorgen wij ervoor dat we voor onze klanten een Committed, Reliable & Loyal partner in packaging zijn!