Ga terug
Nieuws
- Nieuws - Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen

Vrijdag 20 september 2019 heeft LC Packaging op feestelijke wijze de start gevierd van de bouw van het nieuwe, duurzame, state-of-the-art hoofdkantoor en magazijn op het Logistiekpark A12 in Waddinxveen.

Het familiebedrijf, dat vorig jaar nog haar 95e jubileum vierde, bouwt op het Logistiekpark A12 in Waddinxveen verder aan haar toekomst. De drie zoons van huidig CEO Lucas Lammers sloegen als ‘vijfde generatie’ de officiële eerste paal in de grond. Dit werd gevierd samen met 100 Nederlandse collega’s en genodigden.

Ontmoeten en samenwerken
LC Packaging maakt in 2020 officieel de oversteek van Nieuwerkerk a/d IJssel naar Waddinxveen. Op het Logistiekpark A12 bouwt het bedrijf een nieuw hoofdkantoor en magazijn: een state-of-the-art gebouw dat voldoet aan alle moderne eisen waar duurzaamheid en welzijn centraal staan. Lucas Lammers, CEO: “Op deze nieuwe locatie kunnen we onze groeiende organisatie op volle kracht voortzetten en de kwaliteit waar we iedere dag naar streven goed waarborgen; in onze verpakkingen en in de manier waarop we (samen)werken. We streven ernaar om met ons nieuwe gebouw een BREEAM Outstanding certificering te behalen, het hoogst haalbare op het gebied van duurzaam bouwen. Er zijn maatregelen genomen om de uitstoot van CO2 en het energie- en waterverbruik te minimaliseren en er wordt gebruik gemaakt van duurzame materialen tijdens de bouw en inrichting van ons nieuwe pand. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan de aantrekkelijkheid van de werkplek. We willen dat iedere LC-collega elke ochtend met plezier naar zijn of haar werk komt.”

Toegevoegde waarde

De nieuwbouw zal in 2 fases worden gerealiseerd. In de eerste fase wordt ruim 11.000m2 magazijn gerealiseerd en 3.000 m2 kantoor. In fase 2 wordt 5.000 m2 magazijn bijgebouwd. LC Packaging Netherlands, LC Packaging International en LC Packaging Global worden de gebruikers van de nieuwbouw. Het magazijn in fase 1 heeft een capaciteit van 29.000 palletplaatsen met daarnaast een afgesloten hal voor het bedrukken van jute- en kunststof zakken. Het magazijn zal worden ingedeeld in meerdere gescheiden compartimenten zodat verpakkingen voor verschillende industrieën (bijvoorbeeld voedingsmiddelen-, farmaceutische- of chemische industrie) gescheiden worden opgeslagen. Middels het geavanceerde Warehouse Management Systeem van SAP is volledige track en trace gewaarborgd.

Onderdeel van de omgeving
Het kantoor werd door architect Quadrant4 ontworpen en gaat volledig op in de omgeving. De Vries en Verburg staat aan het hoofd van het bouwteam. Het gebouw wijst richting de rotonde van het Logistiekpark A12 en het aangrenzende water, waardoor bebouwing en water in elkaar overlopen. De grote glaswanden aan de waterkant zorgen daarnaast voor een goede verbinding tussen binnen en buiten.