Ga terug
Nieuws
- Nieuws - De impact en ontwikkeling van de polypropyleen-schaarste De invloed van torenhoge vrachttarieven en vertragingen op de verpakkingsindustrie Jute: de uitdagingen van een 100% natuurlijke grondstof Productupdates: netzakken, papieren zakken en geventileerde big bags Investeren in onze partners Hoogwaardig magazijn en bedrukkingsfaciliteiten op nieuw hoofdkantoor LC Packaging documenten en rapporten 2021 LC Nederland behoudt FSC®-certificaat We breiden onze productiecapaciteit uit Nu online! Sustainability Update 2021 (Inclusief GRI) Nieuwe locatie voor hergebruiks- en recyclingservice WorldBag De duurzame toekomst van onze FIBC's: trends en ontwikkelingen Europa's grootste muurschildering op productiefaciliteit Pacapime LC Packaging publiceert UN Global Compact Advanced Communication on Progress Report 2021 Duurzame partnerschappen: duurzaam afvalbeheer met rPP Big Bags LC Shankar bouwt nieuwe productiefaciliteit om groei te facilitieren LC Packaging presenteert Jaarverslag 2020 LC Packaging commiteert zich aan Women’s Empowerment Principles Green Heart-Campagne haalt € 2.350, - op voor sociale projecten LC Packaging neemt deel aan CEO-paneldiscussie tijdens EcoVadis Sustain 2021 Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen
De impact en ontwikkeling van de polypropyleen-schaarste

PP scarcity_small.JPG

De impact en ontwikkeling van de polypropyleen-schaarste

De directe en indirecte gevolgen van de wereldwijde COVID-19-pandemie hebben de beschikbaarheid en de prijzen van Polypropyleen (PP) op ongekende wijze op zijn kop gezet. Lockdowns, stijgende olieprijzen, ongekend hoge vrachttarieven en een stijgende consumentenvraag zijn slechts enkele voorbeelden. Om PP-granulaat veilig te stellen en de productiecontinuïteit te waarborgen, volgen onze productiefaciliteiten en productiepartners in Azië, Europa en Afrika de PP-situatie dagelijks op de voet. Nadat de PP-prijzen in de eerste helft van 2021 een ongekend hoogtepunt hebben bereikt, zullen deze naar verwachting na verloop van tijd terugkeren naar een normaal niveau. In de nabije toekomst zullen onzekerheid en wisselvalligheid echter blijven overheersen.

<< Scroll naar beneden om verder te lezen >>

De prijsontwikkelingen voor PP - Azië

• Nadat de Aziatische PP-prijzen in de eerste helft van het jaar een recordhoogte bereikten, is er momenteel een trend richting stabilisatie zichtbaar.
  • De beschikbaarheid van containers voor het vervoer van PP granulaat blijft op verschillende routes een probleem en vrachttarieven blijven voortdurend stijgen [1]. Dit zorgt voor een aanhoudende druk op exporteurs van plastic goederen en beïnvloedt de vraag naar PP granulaat [2].

<< Scroll verder om de prijsontwikkelingen voor Europees PP te zien >>

Agri Newsletter Graphs_PP Asia.png

De prijsontwikkelingen voor PP - Europa

• In juni 2021 hebben de PP-prijzen het hoogste niveau van de afgelopen 15 jaar bereikt (€ 2.020/ton).
  • De situatie rondom de beschikbaarheid van PP-granulaat in Europa was in het tweede kwartaal extreem gespannen, met een kleine verbetering in juli dankzij importzendingen. Vanwege problemen rondom transport en logistiek is de import echter lager uitgevallen, en hebben Europese leveranciers nog steeds te kampen met lage voorraden. [3]

Agri Newsletter Graphs_Europe.png
Bronnen

[1] S&P Global Platts – Polymerscan Volume 44 / Issue 26 / 30 juni 2021