Ga terug
Nieuws
- Nieuws - LC Packaging presenteert Jaarverslag 2020 LC Packaging commiteert zich aan Women’s Empowerment Principles Green Heart-Campagne haalt € 2.350, - op voor sociale projecten LC Packaging neemt deel aan CEO-paneldiscussie tijdens EcoVadis Sustain 2021 Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen
De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten

De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten

Afgelopen september zijn LC Packaging International, LC Packaging Netherlands en LC Packaging Global verhuisd naar een ultramodern, nieuw gebouw met kantoor, magazijn en bedrukkingsfaciliteiten voor jute en geweven zakken. In het nieuwe gebouw draait alles om innovatie, duurzaamheid en kwaliteit.

Door deze verhuizing kunnen we onze klanten nog beter blijven voorzien van de beste verpakkingen voor hun waardevolle producten. Het nieuwe gebouw is centraler gelegen naast de A12 en het nieuwe magazijn biedt meer opslagruimte. Er is plaats voor maar liefst 29.000 volgeladen pallets ,verdeeld over vijf aparte afdelingen om kruisbesmetting te voorkomen. Ons magazijn is BRC-gecertificeerd. Daarnaast hebben we een aparte, FIBC-cleanroom waar we kwaliteitscontroles volgens de hoogste hygiënenormen kunnen uitvoeren.

Dankzij een aantal innovatieve oplossingen werkt ons magazijn nu nog efficiënter. Om te beginnen zijn er twee verschillende soorten reachtrucks: volledig elektrische trucks die de producten uit het schap halen (tot tien meter hoogte), en transport-reachtrucks die de producten aan het eind van het gangpad ophalen en naar een van de veertien laadperrons brengen. Hierdoor zijn er veel minder transportbewegingen nodig.

Een kleinere ecologische voetafdruk

Wij hebben er bij de bouw van ons nieuwe hoofdkantoor en magazijn voor gekozen om aan alle eisen van de BREEAM Outstanding-certificering te voldoen. Dit is het ultieme duurzaamheidscertificaat voor gebouwen met een zo klein mogelijke milieu-impact. Met behulp van innovatieve oplossingen minimaliseren we onze CO2-uitstoot en ons energie- en waterverbruik. De 3.032 zonnepanelen op het dak genereren voldoende energie om 386 huishoudens een heel jaar lang van stroom te voorzien. Voor de bouw en het interieur zijn duurzame materialen gebruikt, zoals gerecyclede bakstenen en plafondplaten van gerecycled materiaal. De regen die op ons dak valt, wordt opgevangen en gezuiverd met behulp van een speciaal dakmembraan en wordt vervolgens gebruikt door kwekerijen in de buurt. Dit voorkomt onnodige waterverspilling. Het ultramoderne ventilatiesysteem zorgt ervoor dat de medewerkers van LC Packaging veilig samen kunnen werken in dit toekomstbestendige kantoor.