Ga terug
Nieuws
- Nieuws - LC Packaging presenteert Jaarverslag 2020 LC Packaging commiteert zich aan Women’s Empowerment Principles Green Heart-Campagne haalt € 2.350, - op voor sociale projecten LC Packaging neemt deel aan CEO-paneldiscussie tijdens EcoVadis Sustain 2021 Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen

Automated filling solution.jpg

Het vullen van big bags vereist vaak veel handmatige acties en kan daardoor een arbeidsintensief proces zijn. Zo wordt de lege big bag bijvoorbeeld opgepakt, aan de vulmachine vastgemaakt en er weer vanaf gehaald door een operator. Een van onze klanten, een bekend internationaal bedrijf op het gebied van de verwerking van natuurlijke grondstoffen, was daarom op zoek naar een manier om het proces efficiënter te maken en de capaciteit te vergroten met behulp van automatisering.

De klant onderzocht samen met LC Packaging en Emde Industrie-Technik GmbH (hun machinepartner) wat de mogelijkheden waren voor automatisch vullen. Het doel van het project was helder: een vulproces ontwikkelen waarmee de efficiëntie en de capaciteit wordt vergroot, maar dan zonder menselijke interventie. Om tot een volledig geautomatiseerd proces te kunnen komen, was het van belang dat de big bags van de klant geschikt waren voor het automatische vulsysteem van Emde.

Hoe de lussen het verschil maken

Uit proeven met het automatische vulsysteem bleek dat de posities van de lussen aan de big bag van essentieel belang zijn voor het juist oppakken door de vulmachine. De vulmachine maakt met behulp van een elektronisch oog een foto van de bovenkant van de big bag om te bepalen waar de lussen zich precies bevinden. Er is een optische zwarte streep op de lus aangebracht om deze detectie te vereenvoudigen. Het werd al snel duidelijk dat de positie van de lussen precies goed moet zijn voordat de big bag wordt opgepakt. In samenwerking met onze productiepartner voor big bags hebben we een manier gevonden om de lussen met dubbelzijdig tape aan de bovenkant van de big bag te bevestigen. Zo maken de lussen het verschil! Om ervoor te zorgen dat de big bags tijdens het transport zo weinig mogelijk verschuiven, worden ze op een speciale manier gevouwen en opgestapeld voordat ze de fabriek verlaten.

Een andere uitvinding is de conische vulslurf aan de binnenkant van de big bag. Deze wordt er eenvoudig uitgetrokken wanneer een rechte vulbuis in de big bag wordt geplaatst.

De kracht van partnerschappen

Dit project toont de kracht van partnerschappen om tot innovatieve oplossingen te komen. Door met de juiste partners samen te werken, hebben we de klant kunnen voorzien van tastbare resultaten in procesefficiëntie en output. W zijn er trots op dat wij hieraan hebben bijgedragen!