Ga terug
Nieuws
- Nieuws - LC Packaging presenteert Jaarverslag 2020 LC Packaging commiteert zich aan Women’s Empowerment Principles Green Heart-Campagne haalt € 2.350, - op voor sociale projecten LC Packaging neemt deel aan CEO-paneldiscussie tijdens EcoVadis Sustain 2021 Inkoopstrategie en supply chain management in tijden van onzekerheid: omgaan met situaties zoals de COVID-19-pandemie LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programma: audits en fabrieksbezoeken nu online beschikbaar! In de schijnwerpers: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reconditionering en hergebruik: hoe u de levenscyclus van uw FIBC’s kunt verlengen Hagens Verpakkingen betrekt een nieuwe locatie op Hines Fresh Park Venlo Nu beschikbaar on demand: Sustainable FIBC Virtual Conference LC Packaging Home and Garden line awarded at Hungaropack 2020 De voordelen van ons nieuwe, ultramoderne hoofdkantoor voor onze klanten Een innovatief partnerschap voor het ontwikkelen van de perfecte big bag voor automatische vulsystemen LC Packaging opent deuren van nieuwe hoofdkantoor in Nederland LC Packaging behaalt met trots de EcoVadis Platina CSR-beoordeling LC Packaging joins PREVENT Waste Alliance LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging publiceert Advanced UN Global Compact Communication on Progress Report 2020 LC Packaging COVID-19 Update Green Heart-Campagne haalt € 2.750, - op voor sociale projecten LC Packaging onderdeel van paneldiscussie EcoVadis Sustain Conference 2020 interpack uitgesteld tot 2021 LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards LC Packaging presenteert Jaarverslag 2019 ‘Vijfde generatie’ slaat officiële eerste paal voor ultramodern hoofdkantoor familiebedrijf LC Packaging LC Packaging Publiceert Sustainability Update 2019 LC Packaging publiceert UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 LC Packaging en Veolia Nederland starten samenwerking om afval afkomstig van flexibele verpakkingen wereldwijd te minimaliseren LC Packaging opent tweede Dutch-Bangla Pack Ltd. FIBC-productiefaciliteit in Bangladesh Recycling initiatief erkend door UN Global Compact LC Packaging neemt meerderheidsbelang in Hagens Verpakkingen
LC Packaging commiteert zich aan Women’s Empowerment Principles

WEP.JPG

LC Packaging commiteert zich aan Women’s Empowerment Principles

LC Packaging is lid geworden van de 7 Women Empowerment Principles (WEPs), opgezet door UN Global Compact en UN Women. De reeks principes biedt bedrijven richtlijnen voor het bevorderen van gendergelijkheid en empowerment van vrouwen op de werkplek, op de markt en in de gemeenschap. Het is een roadmap voor duurzaamheid, innovatie en productiviteit.

De Women’s Empowerment Principles

1. Corporate leadership op hoog niveau
  2. Behandel alle vrouwen en mannen eerlijk op het werk zonder discriminatie
  3. Gezondheid, welzijn en veiligheid van werknemers
  4. Onderwijs en training voor loopbaanontwikkeling
  5. Enterprise-ontwikkeling; supply chain en marketingactiviteiten
  6. Community initiatieven en belangenbehartiging
  7. Meting en rapportage

LC Packaging is er trots op zich officieel te committeren en samen te werken om zakelijke praktijken ter bevordering van de empowerment van vrouwen aan te behouden en aan te moedigen. Bijvoorbeeld gelijke beloning voor gelijkwaardig werk, gender-gevoelige praktijken in de toeleveringsketen en zero tolerance tegen seksuele intimidatie op de werkplek.

LC Packaging heeft in de loop der jaren al veel initiatieven genomen om het welzijn van en gelijkheid voor vrouwen te verbeteren, vooral in ontwikkelingslanden. We hebben een systeem van gelijke beloning geimplementeerd, voorzieningen voor kinderopvang geboden, doelen opgesteld om meer vrouwen aan te moedigen om hogere posities in ontwikkelingslanden te bekleden en procedures ingevoerd om discriminatie en intimidatie uit te bannen, om er slechts een paar te noemen.

Bijdragen aan de SDG's voor 2030

WEP's zijn een primair instrument voor bedrijven om bij te dragen aan de gendergelijkheidsdimensies van de agenda voor 2030 en de Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties. De principes zijn gebaseerd op internationale arbeids- en mensenrechtenstandaarden en gebaseerd op de erkenning van gendergelijkheid en empowerment van vrouwen, iets waar alle bedrijven een belang in hebben en een verantwoordelijkheid voor hebben.