DBPL Sedex Responsible Business Awards

LC Packaging genomineerd voor Sedex Responsible Business Awards

Dutch-Bangla Pack Ltd. (DBPL) staat op de shortlist voor de 2020 Sedex Responsible Business Awards. Deze awards vertegenwoordigen de beste sustainable sourcing-programma’s en bredere duurzaamheidsinitiatieven over de hele wereld. De inzendingen zijn beoordeeld op hun innovatieniveau, de schaal van de impact en implementatie, de mogelijkheid van verder toepassingen en de transparantie van communicatie en leiderschap.

Beste arbeidsprogramma op het gebied van gezondheid en veiligheid

DBPL’s Employee Commitment Programme staat op de shortlist in de categorie ‘Best Health & Safety / Labour Programme (suppliers)’. Met andere woorden: het beste programma voor gezondheid en veiligheid op de werkvloer. Sedex heeft 60.000 leden in 180 landen. LC Packaging is een van deze leden en DBPL is genomineerd als LC Packaging-productiefaciliteit. Met deze nominatie behoort de faciliteit al tot de top 3 leiders op het gebied van arbeidsprogramma’s ter wereld.

Engagementprogramma voor werknemers

Het Dutch-Bangla Pack Ltd. Employee Commitment Program bestaat uit 7 componenten en pakt een aantal gezondheids- en veiligheidsuitdagingen aan voor de werknemers in Bangladesh en de lokale gemeenschap. Dit zijn:

• Regeling gezondheidsbescherming (zorgverzekering)
  • Medische assistentie ter plaatse
  • Vaccinatieprogramma
  • Accommodatie voor vrouwelijke werknemers
  • Happy Shop (een supermarkt waar werknemers tegen een goede prijs en op krediet boodschappen kunnen doen)
  • Happy Kids (kinderdagverblijf voor de kinderen van werknemers)
  • Waste Pickers-initiatief, ondersteund door de LC Supports Foundation

Prijsuitreiking uitgesteld

Vanwege de uitbraak van het Coronavirus is de 2020 Sedex-conferentie geannuleerd en zal deze online plaatsvinden. Het Awards-diner dat op 18 maart in Central zou plaatsvinden, is uitgesteld tot ‘later dit jaar’.

Over Dutch-Bangla Pack Ltd.

Dutch-Bangla Pack Ltd. (DBPL) is een in 2007 opgerichte joint venture. LC Packaging bezit 50% van de aandelen, de resterende 50% in handen is van lokale aandeelhouders. DBPL is de toonaangevende producent van FIBC's in Bangladesh welke momenteel Pharma Clean, Food clean, Intermediate Clean, Industrial Clean, Laminated FIBCs en HDPE / LDPE liners produceert.

DBPL's toewijding aan kwaliteit, veiligheid en efficiëntie wordt niet alleen benadrukt door hun engagementprogrmma’s voor werknemers, maar ook door de certificeringen die het heeft behaald, zoals ISO 9001, BS OHSAS 18001, ISO 14001, FSSC 22000 en SA 8000. Met het verdienen van de voornoemde certificaten, DBPL is de eerste en enige FIBC-fabrikant ter wereld die deze certificaten gezamenlijk heeft behaald.