- Sala de prensa - Cómo influyen en el sector de los envases las tarifas y los retrasos en los fletes, que están batiendo récords El impacto y desarrollo de la escasez de Polipropileno Informes y Documentos LC Packaging 2021 Ampliando nuestra capacidad de producción ¡Ya online! Actualización de sostenibilidad 2021 (conforme a la GRI) Nueva ubicación para el servicio de reutilización y reciclaje WorldBag El futuro sostenible de nuestros FIBC: tendencias y desarrollos LC Packaging realiza la Comunicación Avanzada sobre el Informe de Progreso 2021 del Pacto Mundial de la ONU Asociaciones sostenibles: gestión sostenible de residuos utilizando rPP Big Bags LC Packaging presenta Informe Anual 2020 LC Packaging se compromete con los Principios de Empoderamiento de la Mujer Estrategia de abastecimiento y de la cadena de suministro en tiempos de incertidumbre: cómo hacer frente a situaciones como la pandemia del COVID-19 LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme Programa de Auditoría Remota de LC Packaging: ¡auditorías y visitas a fábricas ahora por Internet! En primer plano: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reutilizar antes de reciclar: cómo prolongar el ciclo de vida de sus FIBC Disponible a petición: Conferencia virtual de FIBC sostenibles Cómo se benefician los clientes de nuestras instalaciones vanguardistas en los Países Bajos ? Alianzas innovadoras: definir el Big Bag perfecto para los sistemas de llenado automático LC Packaging proudly obtains EcoVadis Platinum CSR rating LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified NUEVO! Actualización sobre la sostenibilidad de 2020 LC Packaging se unió a la mesa redonda de la Conferencia de EcoVadis, Sustain 2020 LC Packaging nominado a los Premios Sedex a la Responsabilidad Empresarial LC Packaging publicó la actualización de Sostenibilidad 2019 LC Packaging realiza su Comunicación del Pacto Mundial de las Naciones Unidas sobre el Informe de Progreso 2019 . LC Packaging y Veolia Netherlands se unen para minimizar los residuos derivados de embalajes flexibles a escala mundial LC Packaging abre la segunda fábrica Dutch-Bangla Pack Ltd. Como centro de producción de big-bags en Bangladesh LC Packaging presenta su código de Conducta de Proveedor Global Nuestra planta de producción en Bangladesh cuenta con la certificación SA8000
LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified

FIBC Production Facility - Dutch-Bangla Pack Ltd..JPG

LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified

LC Packaging’s Bangladeshi FIBC production facility, Dutch-Bangla Pack Ltd. (DBPL), got SA 8000 recertified. DBPL is one of only four manufacturers in Bangladesh in possession of an SA 8000 certification. SA 8000 is an international auditable certification standard that monitors whether companies apply socially acceptable practices in the workplace. It is de highest level of accreditation achievable. DBPL first obtained the SA 8000 certificate in 2012.

Outstanding working conditions

LC Packaging’s production facility differs from many other factories due to its astonishing working conditions with above average living wage salaries and regular training programs for continuous development of employees. Employees have full-time access to daycare, (emergency) on-site medical care and have a health insurance. Health care trainings are organised by the medical support provider to make employees more conscious about their health and a special fair price market shop is placed on the factory premises. LC Packaging recently implemented digital salary payments to help female Bangladeshi employees gain control of their finances.

Global Supplier Code of Conduct

DBPL and LC Packaging’s key production partners are all SA 8000 certified or have similar certification and share the same values and commitment when it comes to human rights and environmental issues. In 2019, LC Packaging updated its Global Supplier Code of Conduct, which prescribes values and principles to which LC Packaging has committed worldwide: non-negotiable standards that we ask our production partners to respect and to adhere when conducting business. By signing the LC Packaging Global Supplier Code of Conduct, partners declare that all existing and future agreements and business relationships with LC Packaging will be subject to the principles contained in the document. Additionally, it is their responsibility to educate their employees accordingly.

About SA 8000

SA 8000 is one of the world’s first auditable social certification standards for decent workplaces across all industrial sectors. It is based on the UN Declaration of Human Rights and other international human rights and labour norms as well as national labour lawas to empower and protect all personnel. By meeting SA 8000 the basic human rights of workers are adopted. Some of the key elements of SA 8000 are:

• No child labour
  • Provide a safe and healthy workplace
  • Limits to working hours, working days and overtime
  • Remuneration: wages must meet at least legal or industry minimum standards
  • Freedom of association and right to collective bargaining
  • Putting the company values into action with ethical sourcing
  • Commitment to add corporate social responsibility to the packaging supply chain

Find our SA 8000 certificate here.