- Sala de prensa - Estrategia de abastecimiento y de la cadena de suministro en tiempos de incertidumbre: cómo hacer frente a situaciones como la pandemia del COVID-19 LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme Programa de Auditoría Remota de LC Packaging: ¡auditorías y visitas a fábricas ahora por Internet! En primer plano: Dutch-Bangla Pack Ltd. Reutilizar antes de reciclar: cómo prolongar el ciclo de vida de sus FIBC Disponible a petición: Conferencia virtual de FIBC sostenibles Cómo se benefician los clientes de nuestras instalaciones vanguardistas Alianzas innovadoras: definir el Big Bag perfecto para los sistemas de llenado automático LC Packaging proudly obtains EcoVadis Platinum CSR rating LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified NUEVO! Actualización sobre la sostenibilidad de 2020 LC Packaging se unió a la mesa redonda de la Conferencia de EcoVadis, Sustain 2020 LC Packaging nominado a los Premios Sedex a la Responsabilidad Empresarial LC Packaging publicó la actualización de Sostenibilidad 2019 LC Packaging realiza su Comunicación del Pacto Mundial de las Naciones Unidas sobre el Informe de Progreso 2019 . LC Packaging y Veolia Netherlands se unen para minimizar los residuos derivados de embalajes flexibles a escala mundial LC Packaging abre la segunda fábrica Dutch-Bangla Pack Ltd. Como centro de producción de big-bags en Bangladesh LC Packaging presenta su código de Conducta de Proveedor Global Nuestra planta de producción en Bangladesh cuenta con la certificación SA8000
LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme

SDG Ambition White.png

LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme

In 2021, LC Packaging is joining the United Nations Global Compact (UNGC) SDG Ambition Accelerator Programme called SDG Ambition. This accelerator initiative aims to challenge and support participating companies of the UN Global Compact in setting ambitious corporate targets and accelerating integration of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) into core business management.

In our daily operations, LC Packaging has a direct impact on 4 of the 17 Global Sustainable Development Goals, defined by the United Nations. We are proud to actively contribute to these goals and to be a member of the UN Global Compact and have already introduced innovative initiatives. Sustainability is an ongoing process and with SDG Ambition, LC Packaging aims to further embed the Sustainable Development Goals into our business.

Sustainability Vision 2022

To further improve the wellbeing of people, create a sustainable supply chain, develop sustainable packaging solutions and minimise our impact on the environment, LC Packaging has set itself 14 5-year goals. Please read more in the LC Packaging Sustainability Vision 2022.

Communications on Progress Report

As a proud member of the UNGC, we are transparent about our progress and activities towards a fair and sustainable future all around the world. Therefore, we have submitted our annual Communication on Progress Report (CoP), which has upgraded LC Packaging to an Advanced membership to the UNGC. Read our UNGC CoP Report.