- Salle de presse - LC Packaging présente son rapport annuel 2020 Stratégie d'approvisionnement et activités logistiques en période d'incertitude : comment gérer des situations telles que la pandémie de COVID-19 ? LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme LC Packaging Remote Audit Programme : audits et visites d'usines maintenant disponibles en ligne ! À la une : Dutch-Bangla Pack Ltd. Réutiliser avant de recycler : comment prolonger le cycle de vie de vos GRVS ? Disponsible à la demande : Conférence virtuelle sur les GRVS durables Comment les clients profitent de notre nouveau siège social de pointe aux Pays-Bas ? Partenariats innovants : déterminer le parfait big bag pour les systèmes de remplissage automatisés LC Packaging proudly obtains EcoVadis Platinum CSR rating LC Packaging’s Bangladeshi production facility SA 8000 recertified LC Packaging helps female Bengali employees gain control of their finances with digital salary payments NOUVEAU! Sustainability Update – Mise à jour sur le développement durable 2020 (conforme au GRI) LC Packaging réalise une communication avancée du Pacte mondial des Nations Unies sur le rapport d'étape 2020 LC Packaging integrou painel de debate da Conferência EcoVadis Sustain 2020 LC Packaging rejoint le panel de discussion de la conférence EcoVadis 2020 sur le développement durable LC Packaging présélectionnée pour le prix Sedex des entreprises responsables LC Packaging reçoit le classement OR EcoVadis LC Packaging publie son « UN Global Compact Communication on Progress Report 2019 » LC Packaging et Veolia Netherlands s’associent pour réduire les déchets liés aux emballages flexibles à l’échelle mondiale Le site de production de LC Packaging à Bengali SA8000 recertifié.
LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme

SDG Ambition White.png

LC Packaging joins UNGC Accelerator Programme

In 2021, LC Packaging is joining the United Nations Global Compact (UNGC) SDG Ambition Accelerator Programme called SDG Ambition. This accelerator initiative aims to challenge and support participating companies of the UN Global Compact in setting ambitious corporate targets and accelerating integration of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) into core business management.

In our daily operations, LC Packaging has a direct impact on 4 of the 17 Global Sustainable Development Goals, defined by the United Nations. We are proud to actively contribute to these goals and to be a member of the UN Global Compact and have already introduced innovative initiatives. Sustainability is an ongoing process and with SDG Ambition, LC Packaging aims to further embed the Sustainable Development Goals into our business.

Sustainability Vision 2022

To further improve the wellbeing of people, create a sustainable supply chain, develop sustainable packaging solutions and minimise our impact on the environment, LC Packaging has set itself 14 5-year goals. Please read more in the LC Packaging Sustainability Vision 2022.

Communications on Progress Report

As a proud member of the UNGC, we are transparent about our progress and activities towards a fair and sustainable future all around the world. Therefore, we have submitted our annual Communication on Progress Report (CoP), which has upgraded LC Packaging to an Advanced membership to the UNGC. Read our UNGC CoP Report.